آرشیو دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸، شماره ۴۴۰۸
بورس
۲۲

برق تالار حافظ قطع شد

از ساعت 30/9 الی 40/10 دقیقه صبح، برق سالن حافظ قطع شد تا این که این مسئله منجر به خارج شدن معاملات بورس تهران از حالت روان شد. از ساعت 30/9 الی 40/10 دقیقه صبح دیروز، برق سالن حافظ قطع شدبه دنبال اختلال در سیستم معاملاتی بورس طی چندروز اخیر حجم معاملات بورس تهران کاهش یافت تا آنجاکه صبح قطعی برق سالن حافظ عامل دیگری بر کاهش حجم معاملات شد.در این راستا محمدرضا ترابی اظهار داشت: در ساعت های پایانی قطعی برق، برخی از کارگزاران مجبور شدند به دلیل قطعی برق از یک اینترنت استفاده بکنند که این نشانگر آن بود که برق ذخیره بورس در حال از کار افتادن است.

این کارشناس ادامه داد: در ساعت 30/10 برق سالن حافظ وصل شد. وی ادامه داد: از دیروز که اختلال در سیستم معاملات بورس به وجود آمده معامله گران با استرس زیاد مواجه شدند، چرا که آنها سفارشات را وارد سیستم معاملاتی می کردند و سفارش ها در سیستم جای نمی گرفت.

این مسئله جای نگرانی بسیاری برای معامله گران ایجاد کرد، چرا که آنها مجبور می شوند در چنین شرایطی تصمیم خارج از حیطه معامله بگیرند. وی ادامه داد: بطور مثال یک کارگزار 50 هزار در خواست خرید با توجه به برهه زمانی وارد می کرد اما گیرکردن سفارشات در سیستم منجر به آن می شد که کارگزاران دیگر درخواست فروش آن سهم را نیز وارد سیستم کنند و زمانی که بعد از گیر کردن سیستم درخواست ها وارد سیستم می شد کارگزاران دچار مشکل می شدند.

وی ادامه داد: از دیروز صبح اختلال در سیستم معاملات آغاز شده و تا ساعت 11 به طول انجامید این مسئله در حجم معاملات تاثیر بسیاری داشت. البته لازم به ذکر است در ساعات پایانی معاملات دیروز معامله زیادی انجام شده و این مسئله منطقی نبود. به گفته ترابی سیستم معاملاتی اختلال نداشت.