آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
شهرستان ها
۱۱

حسن رحیم پور ازغدی: نقطه آغاز انقلاب اسلامی قیام 17 دی مشهد است

مشهد - خبرنگار کیهان:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قیام 17 دی مشهد را می توان نقطه آغاز انقلاب اسلامی دانست.

«حسن رحیم پور ازغدی» در همایش بزرگداشت هفدهم دی ماه که به مناسبت قیام زنان مشهد در سالروز کشف حجاب رضاخانی در تالار ابن سینای این شهر برگزار شد، با بیان این مطلب که قیام هفدهم دی ماه در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: در واقع این قیام موج عظیمی در مبارزه با بدحجابی در ایران را به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه کشف حجاب به عنوان استراتژی استکبار در راستای حذف زنان از عرصه های اجتماعی توسط جوامع غربی در ایران هدایت و مدیریت می شود، اظهار داشت: 70 سال پیش پروژه بد حجابی توسط آتاتورک از ترکیه به ایران وارد شد اما در 17 دی 56 زنان مشهد علیه آن قیام کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حجاب از ایران ابتدا به ترکیه و سپس از آن جا به سایر کشورهای اروپایی نفوذ کرد.

رحیم پور ازغدی در ادامه به تحلیل فلسفه حجاب و عفاف پرداخت و یادآور شد: آموزه های دینی و اسلامی، حجاب را تنها چتر حمایتی از زن به منظور حفظ شخصیت، کرامت و دستیابی به حقوق مادی و معنوی در جامعه معرفی می کند چراکه حفظ آن در ایجاد امنیت روانی و ثبات کانون خانواده تاثیر شگرفی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: استکبار جهانی در کشورهای اسلامی پروژه بی حجابی را در ظاهر برای به صحنه آوردن زن در اجتماع مطرح کرده در حالی که هدف اصلی آنها فاسد کردن جامعه است تا از این طریق بتوانند به اهداف استعماری و صهیونیستی خود دست یابند. وی افزود: استعمارگران دریافتند که به واسطه بدحجابی اگر زن را به فساد بکشانند یک کشور را به فساد کشانده اند و به اهداف ضداخلاقی، استعماری، سیاسی و... خود رسیده اند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: کشورهای اروپایی که شعار آزادی سر می دهند و حتی برهنگی در آن کشورها آزاد است با حجاب مبارزه و آن را جرم تلقی کرده و علیه آن قانون تصویب می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بدحجابی در جامعه منشا نفسانی و تربیتی دارد، گفت: فرهنگ سازی استعماری، مدسازی، فساد، تاخیر در امر ازدواج، کمبودهای عاطفی و حتی برخی مسائل و مشکلات در حوزه های سیاسی و اقتصادی از جمله دلایل مهم بدحجابی در جامعه ما است.