آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
شهرستان ها
۱۱

نظارت بر بازار طلادر استان اصفهان تشدید می شود

اصفهان- خبرنگارکیهان:

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان از تشدید نظارت بر بازار طلاخبر داد و گفت: 4مورد از 11واحد پلمب شده این استان در یک ماه گذشته طلاسازی و طلافروشی بوده است.

«غلامحسین حسینی» با بیان این که از یک ماه قبل تاکنون 2واحد تولیدی و یک واحد عرضه سکه پارسیان و یک آزمایشگاه طلادر اصفهان به خاطر تخلف پلمب شده است، گفت: واحدهای پلمب شده که در پی تماس مردم شناسایی شده اند، اقدام به عرضه یا تولید سکه های تقلبی نمی کردند اما سکه ها با استانداردهای تعیین شده مغایرت داشت که از مصادیق جعل محسوب می شود.

وی افزایش قیمت و تقاضای سکه طلارا زمینه ساز سوءاستفاده برخی از تولید یا عرضه کنندگان طلادانست و افزود: برخوردهای صورت گرفته درخصوص سکه های جعلی فقط مربوط به سکه های پارسیان بوده و تاکنون گزارشی از جعل سکه های بانکی به اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه هولوگرام اتحادیه طلاو جواهر اصفهان کیفیت قابل قبولی ندارد، افزود: متاسفانه واحدهای پلمب شده هولوگرام اتحادیه طلاهم داشته اند، بنابراین باید علاوه بر بالابردن کیفیت، هولوگرام به واحدهای دارای پروانه کسب و استاندارد داده شود تا خریدار با دیدن این علامت از کیفیت محصول مطمئن باشد.

وی گفت: هولوگرام اتحادیه طلاو جواهر اصفهان به راحتی کنده می شود و قابل جعل است.