آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
اخبار اقتصادی
۴

دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت گوشت

رئیس ستاد تنظیم بازار استان تهران از دستورات و پیگیریهای جدی رئیس جمهور نسبت به تعدیل قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: انحصار واردات گوشت قرمز به این استان که هم اکنون در اختیار تعداد محدودی از شرکتهای خصوصی است، باید شکسته شود.

مرتضی تمدن استاندار تهران در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان تهران که به منظور بررسی وضعیت گوشت قرمز و سفید و راه های کاهش قیمت آن تشکیل شد، با اشاره به دستورات و پیگیری های جدی رئیس جمهور نسبت به تعدیل قیمت گوشت در بازار استان تهران و ایجاد شرایط بهره مندی تمامی اقشار جامعه از آن، به تاثیرگذاری شرایط بازار استان تهران به سایر نقاط و استانهای کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی اعضای ستاد تنظیم بازار استان تهران باید شرایط بهره مندی بدون دغدغه همه اقشار از گوشت قرمز و گوشت مرغ را فراهم کنند، سازمان بازرگانی استان تهران را متولی اصلی تامین، توزیع، ذخیره سازی و تنظیم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز بخصوص در ماه های پایانی سال دانست.

وی خشکسالی های سال های گذشته را موجب کاهش 20درصدی تولید گوشت گوسفند دانست و گفت: ستاد تنظیم بازار استان تهران بدنبال استفاده از تمامی ظرفیت های دامی کشور برای جبران کمبود بازار استان تهران است.

تمدن با ذکر اینکه علاوه بر این کمبود باید میزان عرضه برای کاهش قیمت همچنان افزایش یابد، افزود: طی یک ماه گذشته توزیع بیش از 650 تن گوشت قرمز علاوه بر توزیع همیشگی توانسته است روند رشد قیمت گوشت قرمز در بازار استان را متوقف و تا حدی نیز آن را کاهش دهد، هرچند هنوز با هدف گذاری های ستاد تنظیم بازار فاصله داریم.

استاندار تهران گفت: باید شرایط تامین و قیمت گوشت قرمز به گونه ای تنظیم شود که شهروندان استان برای پایان سال هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی برای وارد کردن روزانه گوشت 1000راس دام سبک توسط تشکلهای غیردولتی متقاضی، اعلام آمادگی کرده است.

تمدن با ذکر اینکه هیچ مشکلی برای تامین کامل گوشت مرغ وجود نداشته و قیمت آن نیز روند رو به کاهش داشته است، از ذخیره سازی کافی و متناسب با نیاز مصرف استان تهران خبر داد.