آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
اخبار اقتصادی
۴

یارانه کالاهای اساسی به تدریج هدفمندمی شود

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه هاست گفت: دولت قصد ندارد یارانه 16 قلم کالای مورد نظر لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به طور همزمان هدفمند کند.

محمدرضا فرزین با بیان اینکه برای مراحل اجرایی هدفمند کردن یارانه ها یک بسته سیاستی مشخص وجود دارد افزود: دولت در نظر دارد برای هدفمند کردن یارانه کالاها چند سبد تشکیل دهد و در مراحل مختلف با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی آن را اجرا کند.

وی با بیان اینکه حتی هفت حامل انرژی نیز به طور همزمان و در یک سبد قرار نمی گیرد گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از آثار رکودی اجرای طرح است و این نکته اصلی در بسته اجرایی طرح است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد درخصوص آثار اجرایی طرح گفت: این آثار تا حد زیادی به بسته مدیریتی و اجرایی طرح وابسته است، البته دولت معتقد است لایحه ابتدایی دولت جامع تر بود و برای مرحله اجرا مشکل کمتری داشت.

فرزین با بیان اینکه در مصوبه مجلس ارتباط با بودجه سالیانه که مورد اعتراض دولت بود همچنان حفظ شده است گفت: در مصوبه فعلی، دولت می تواند یک سازمان با ماهیت شرکت دولتی تاسیس و کل درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه ها را به این صندوق واریز کند و براساس سهم بخشها از آن باز توزیع کند.