آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۹
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

با اجرای طرح جامع نظارت بر مدارس غیردولتی صورت گرفت رتبه بندی 90 درصد مدارس غیردولتی تهران

مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با اجرای طرح جامع نظارت بر مدارس غیردولتی 90 درصد مدارس غیردولتی تهران رتبه بندی شده اند.

مهدی جلالی در گفتگو با مهر، درباره چگونگی این درجه بندی گفت: مدارس غیردولتی در سه درجه تقسیم شده اند و گواهی رتبه خود را نیز دریافت کرده اند.

طرح نظارت جامع بر مدارس غیردولتی چهارسال گذشته مطرح شد که یکی از بندهای آن در رده بندی این دسته از مدارس بود.

مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران افزود: البته مدارس در درجه خود نیز به دو دسته الف و ب تقسیم می شوند. برای مثال مدرسه درجه یک الف یا درجه یک ب و درجه دو الف و درجه دو ب داریم.

پیش از این جلالی عنوان کرده بود که حدود دو هزار مدرسه غیر دولتی در تهران مشغول به فعالیت هستند و بیش از 175 هزار دانش آموز در این مدارس درس می خوانند.

جلالی با بیان اینکه درجه مدارس قابل رویت برای متقاضیان ثبت نام است گفت: اکثر این مدارس گواهی درجه خود را در تابلو اعلانات نصب کرده اند که می تواند والدین را برای ثبت نام و میزان شهریه مدرسه راهنمایی کند.

مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه درجه بندی بر اساس امکانات، برنامه های آموزشی، فعالیت های پرورشی و فضا و تجهیزات مدرسه صورت می گیرد افزود: سقف امتیازات را تا هزار در نظر گرفتیم که بر اساس امتیاز کسب شده رتبه مدارس مشخص می شود.