آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
سیاسی
۲

رئیس قوه قضائیه: برخورد قاطع با فتنه گران از وظایف ذاتی قوه قضائیه است

گروه سیاسی آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: برخوردهای قضایی قاطع با متخلفان و مجرمانی که قصد فتنه انگیزی در جامعه دارند از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است و تفاوتی هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک اجرای قانون است.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی شهادت مرحوم حاج قلی زاده دادستان شهرستان خوی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده داغدار و جامعه قضات کشور تسلیت گفته و حضور چشمگیر مردم و مسئولان در مراسم تشییع جنازه را نشان دهنده عمق وفاداری مردم به نظام و ایجاد تکلیف مضاعف دستگاه قضایی در برخورد جدی تر با اشرار و عوامل ناامنی در مناطق مختلف کشور دانست. وی با اشاره به ارزش خدمات قضات در کشور بر ضرورت حفاظت و امنیت بیشتر قضات تاکید نمود و اظهار داشت: دشمن گمان می کند با ترور قضات می تواند در عزم دستگاه قضایی در برخورد با اشرار و عوامل ناامنی اجتماعی و بزهکاران اخلال و یا تردید ایجاد کند که این خیالی باطل است و دستگاه قضایی با جرایم قاطعانه تر برخورد خواهد نمود.

آیت الله آملی لاریجانی با تقبیح برخی مطالب مطبوعات که سعی در فتنه انگیزی و ایجاد شکاف در میان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نموده و اظهار داشت: چگونه برخی افراد به دلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می توانند با عناوین مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل های تفرقه افکنانه نمایند و با برخورداری از حریم امن اقدام به شبهه افکنی در جامعه و ترویج واهی دسته بندی میان مسئولان نظام نمایند. وی مسئولان تراز اول کشور را از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران و یادگاران امام راحل (ره) دانسته و اظهار داشت: جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترویج برخی دسته بندی ها آنان را در مقابل نظام و رهبری قرار دهند. فتنه انگیزان حتی به بزرگان حوزه های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیت هایی که نه تنها افتخار حوزه های علمیه و کشور ایران، بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده اند.