آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
سیاسی
۲

سخنگوی وزارت خارجه مطرح کرد

بازسازی اعتماد ایران به غرب با تامین سوخت رآکتور تهران

گروه سیاسی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای کشورهای اروپایی مبنی بر این که ایران با مبادله سوخت هسته ای موافقت نکرده است،گفت:گفت و گو های ما با طرف مقابل همچنان ادامه دارد و علاوه بر این ما هیچ گزارشی از سوی آژانس که شاهدی بر این مدعا باشد نیز مشاهده نکرده ایم.

رامین مهمانپرست اظهارات مقامات فرانسوی در رابطه با برنامه هسته ای ایران را حاوی پیام جدیدی ندانست و افزود: مباحثی که به نقل از رئیس جمهور فرانسه در رسانه ها درج شده است منفک از مواضع گذشته این افراد نیست و ما پیام تازه ای از طرف مقابل دریافت نکرده ایم. وی در مورد تهدیدات جدید اعضای گروه 1+5 مبنی بر

قریب الوقوع بودن تحریم های جهانی اظهار داشت: غرب همیشه بحث تحریم ها را به عنوان اهرم فشاری برای پذیرش خواسته های خود از سوی ایران مطرح می کند، اما ما در پاسخ به این اظهارات آنها می گوییم که ترجیح می دهیم منتظر موضع رسمی اعضای گروه 1+5 باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با تبلیغاتی و تکراری عنوان کردن مواضع کشورهای غربی در پرونده هسته ای ایران گفت:بحث ما از آغاز این بود که پرونده هسته ای ایران روند صلح آمیزی را طی می کند؛ هیچ نوع انحرافی نسبت به تعهدات ما از پادمان آژانس وجود ندارد پس مبنای این تبلیغات و فرافکنی ها چیست؟

وی خاطرنشان کرد: در هیچ یک از گزارش های آژانس نیز گزارشی که حاکی از انحراف برنامه های هسته ای ایران باشد به چشم نمی خورد، بنابراین هر گونه تصمیم گیری در خصوص پرونده هسته ای ما باید در چارچوب مقررات آژانس باشد و در یک جمله صحبت از تحریم دررابطه با این موضوع بی معناست.