آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
اجتماعی
۴

وزیر آموزش و پرورش:شرط سنی و سابقه تدریس برای آزمون فرهنگیان حذف شد

در گذشته اگر یک فرهنگی می خواست در کنکور شرکت کند باید دارای 25 سال سابقه تدریس می بود اما از این پس معلمان کم سابقه و دارای هر شرایط سنی می توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مسئولان ارشد آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم و تحقیقات هماهنگی هایی را انجام داد تا معلمان و فرهنگیان بتوانند ادامه تحصیل دهند. در سال های گذشته آزمون های کنکور برای شرکت کنندگان آزاد و فرهنگیان یکی بود، اما آزمون های فعلی فقط برای معلمان برگزار خواهد شد و داوطلبان آزاد نمی توانند در این کنکور شرکت کنند. حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ساعات درسی معلمان تحصیل کننده در دانشگاه، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود و آنها طی چند سال مشخص مدارک تحصیلی کاردانی و کارشناسی خود را دریافت خواهند کرد. وی گفت: امکانات لازم برای تحصیل فرهنگیان فراهم شده است. همچنین دانشگاه پیامبر اعظم (ص) را هم به شکلی سازماندهی می کنیم تا معلمان دارای مدرک لیسانس از کلاس های مهارتی بهره مند شوند و مهارت آنها افزایش یابد.

ترک تحصیل 3 میلیون دانش آموز را تکذیب می کنم

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ترک تحصیل 3 میلیون دانش آموز دروغ است و فردی که این موضوع را مطرح کرده اطلاعی از اعداد و ارقام ندارد. حاجی بابایی اعلام کرد: اعتبارات حاشیه ای که برای توسعه کلاس های فوق برنامه اختصاص داده شده است از اول سال در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. وی گفت: دانش آموزان با خیال راحت درس بخوانند زیرا حتما وارد دانشگاه خواهند شد. همچنین وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد رشته های متنوع در دانشگاه، 60 رشته جدید را به وزارت علوم پیشنهاد داد تا دانش آموزان در شهرهای خود انتخاب رشته کنند و مشغول به تحصیل شوند.

ماموریت نیروهای کیفی آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها متوقف شود

استاندار تهران نیز در این گردهمایی گفت: ماموریت و انتقال نیروهای کیفی آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها باید متوقف شود و انتظار می رود تا وزیر آموزش و پرورش با مامور کردن نیروهای کیفی این وزارت به خارج از سیستم آموزش و پرورش مخالفت کند.