آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
ایران زمین
۲۳

اجرای41 طرح عمرانی در بخش آب استان زنجان

زنجان/ خبرنگار«ایران» در حال حاضر 41 طرح عمرانی در بخش آب استان زنجان در حال اجراست.

جعفر فهیمی مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان زنجان با اشاره به اینکه روند طرحهای عمرانی در مقایسه با سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته 30 طرح عمرانی اجرا شده است.

وی در ادامه تعداد کل طرح های عمرانی استان در سال جاری را 72 مورد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 56 پروژه عمرانی در استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان زنجان در ادامه یکی از طرحهای مهم استان را احداث سد مشمپا اعلام کرد و گفت: با پایان ساخت سد مشمپا 46 روستا زیر پوشش این طرح قرار میگیرند.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقهای در استفاده از بخش خصوصی دقت بیشتری دارد، اظهار داشت: در این ارتباط احداث سد مشمپا را پیمانکاران محلی به عهده دارند.

فهیمی همچنین با بیان اینکه اعتبارات آب منطقهای استان در سال 88 87 رشد خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعتبارات استان با افزوده شدن اعتبارات بخش متمم آن به 91میلیارد تومان افزایش یافته است. از نظر تخصیص اعتبارات در سطح کشور، استان زنجان رتبه 13 کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان زنجان با بیان اینکه دولت توجه ویژهای به بخش سرمایهگذاری در بخش آب کرده است، افزود: در این ارتباط افزایش اعتبارات دراین زمینه موجب فعالیت بیشتر شده است. وی به تعداد طرحهای درنظر گرفته شده شرکت آب منطقهای استان اشاره کرد و گفت: 48 طرح در سال جاری در نظر گرفته شده که چهار طرح از سال گذشته افزوده شده است.

فهیمی در ادامه با بیان این که 112 هزار و 549 هکتار طرح بخش آبی استان اجرا میشود، بیان کرد: اشتغالزایی طرحهای در دست اجرا بیش از 65 هزار نفر برآورد شده است.

وی همچنین ضریب اشتغالزایی طرحهای در دست مطالعه آبی را نیز 48 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این طرحها 69 هزار هکتار از اراضی آبی استان را شامل میشود.