آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
اجتماعی
۴

یک مقام سازمان مدیریت بحران کشور: تهرانی ها باید آمادگی مواجهه با زلزله را داشته باشند

گروه اجتماعی احتمال وقوع زلزله در تهران وجود دارد و آمادگی مردم و مسئولان در این زمینه ضروری است.

محمد لطیفی، معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این مطلب افزود: رقم های متفاوتی برای زلزله تهران مطرح می شود، از جمله هر 157 سال یکبار، هر 165 سال یکبار و هر 200 سال یکبار اما در مجموع و به طور معمول هر 157 سال یکبار یک زلزله خیلی بزرگ در تهران حادث می شود. وی با تاکید بر این که این مدت زمان تاکنون طی شده است، افزود: پس این احتمال وجود دارد که این زلزله یک ثانیه دیگر هم رخ دهد. لطیفی با تاکید بر این که همه تهرانی ها باید آماده وقوع زلزله باشند، بیان داشت: تهران یک کلانشهر بسیار بزرگ است با آپارتمان های مرتفع و خیابان هایی که گنجایش حجم آوار را ندارد و در صورت وقوع زلزله به دلیل مسدود شدن راه ها و ترافیکی که ایجاد می شود امکان خدمات رسانی و اجرای عملیات امداد و نجات بسیار مشکل خواهد بود. معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: باید از همین الآن آمادگی لازم برای مواجهه با زلزله در بین مردم ایجاد شود و ذهنیت مردم به این سمت برود که در جایی زندگی می کنند که همیشه احتمال خطر هست.

ضرورت جابه جایی پایتخت اقتصادی یا اداری کشور

معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پیشنهادات این سازمان اظهار داشت: باید انگیزه ایجاد کرد تا کسانی که می توانند، به موطن اصلی خود بازگردند و در قبال این اقدام خود، مزایایی را دریافت کنند. لطیفی با تاکید بر ضرورت جابه جایی مرکز اقتصادی یا مرکز اداری کشور و جابه جایی کارمندان افزود: حتی به اعتقاد ما کسانی که در تهران شاغل هستند و دولتی نیستند نیز باید شرایطی برایشان فراهم شود که از این شهر جابه جا شوند.

ورود سازمان مدیریت بحران به مقاوم سازی 65 هزار هکتار بافت فرسوده کشور

معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: یکی از مصوباتی که در آخرین جلسه سال گذشته شورای عالی مدیریت بحران به تصویب رسید این بود که از این به بعد این سازمان در بحث مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری نیز مشارکت کند. هم اکنون 65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد و شروع کار مقاوم سازی بافت های فرسوده کشور نیز از تهران خواهد بود.