آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
اجتماعی
۴

وزیر بهداشت خبر داد

صدور مجوز استخدام 20 هزار پرستار

گروه اجتماعی وزیر بهداشت از صدور مجوز استخدام 20 هزار پرستار با موافقت معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری برای اجرای قانون ارتقای بهره وری خدمات پرسنل بالینی کشور خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی گفت: «در پی دستور و تاکید رئیس جمهوری، چند روز پیش معاون توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری، مجوز افزایش 20 هزار پرستار جدید به کادر پرستاری کشور را صادر کرد تا بتوانیم قانون بهره وری خدمات پرستاری را هرچه زودتر اجرایی کنیم.» قانون بهره وری خدمات پرستاری فروردین سال 88 به تصویب رسید و در پی آن دولت آئین نامه اجرایی این قانون را با پیگیری های وزارت بهداشت تصویب کرد. طبق این مصوبه قانونی برای ارتقای بهره وری خدمات پرستاری در کشور باید 23 هزار پرستار جدید در مراکز بهداشتی درمانی استخدام شوند.

آموزش علوم پزشکی کشور نیازمند تحولات جدی است

وزیر بهداشت همچنین در یازدهمین همایش آموزش علوم پزشکی گفت: آموزش علوم پزشکی نیازمند تغییرات و تحولات جدی است، آنچه در آموزش ما هم اکنون جاری است، متناسب با زمان و سطح دانشجویان نیست و باید در آن انقلابی ایجاد کرد. وی افزود: اساس و مبنای پزشکی در کشور آموزش پزشکی است و تمام دستاوردها و محصولات ما در کشور از آن ناشی می شود.

برخی داروهای گرانقیمت سرطانی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

وزیر بهداشت، از آغاز اجرای طرح پزشک در شهرهای 4 استان کشور طی سال جاری، تکمیل شبکه بهداشت کشور، پوشش بیمه ای برخی داروهای گرانقیمت سرطانی از سوی سازمان های بیمه گر و تولید چند قلم داروی ضد سرطان در کشور در سال 89 خبر داد.