نسبت تصویر با واقعیت در سینمای مستند و داستانی
«بهترین فیلم های داستانی حالتی مستند گونه دارند و بهترین فیلم های مستند گرایشی به تخیل (داستان) و هر کسی که بخواهد یک نوع از این فیلم ها را بسازد باید بداند که الزاما دست به ساختن آن نوع دیگر هم زده است.» این جمله را ژان لوک گدار در مفاهیم فیلم داستانی و مستند می زند.
همان گونه که بسیاری از تعاریف و روایت های کلان در جهان دستخوش تغییر و تعریف و توجیه خود شده اند، سینمای مستند هم به استحاله ای رو به رشد و تولدی منطقی کشیده شده است. اگر مستند در تعریف طبیعی و واژگانی اش سینمایی بود که بازنمود واقعیت را سراسر از او می دیدیم و انتظار داشتیم، اما امروز بیان دیگرگونه واقعیت هم به نوعی دستمایه
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.