آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
ورزشی
۲۴

فوتبال جهان

قرارداد تازه نویل

گری نویل مدافع راست پرسابقه و 37ساله منچستر یونایتد قراردادش را با این تیم نامدار انگلیسی به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. پیشتر مهره های مسن دیگر شیاطین سرخ شامل پل اسکولز و رایان گیگز هم چنین کرده و قراردادهای یک ساله تازه ای را با آنها بسته بودند.

لیست ابتدایی کره ای ها رو شد

«هوجونگ مو» سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی که تیمش را مهیای حضور در جام جهانی 2010 و تقابل هایی دشوار با آرژانتین، یونان و نیجریه در مرحله نخست آن می کند، لیست ابتدایی 30نفره خود را برای حضور در این آوردگاه منتشر کرد که حاوی کمترین شگفتی ها است. 13 لژیونر در این فهرست مشاهده می شوند که طبعا پارک جی سونگ از منچستر یونایتد و پارک چویونگ از موناکو هم در جمع آنها قرار دارند. «آن جونگ هوان» یکی از پدیده های جام فراموش نشدنی 2002 هم دراین جمع هست تا به حضور در سومین جام جهانی متوالی خود خوشبین شود.

«توئنت» در آستانه اولین قهرمانی

اگر امشب توئنت انشده که هدایت آن با استیو مک لارن سرمربی سابق تیم ملی انگلیس است در برابر بره دا پیروز شود اولین قهرمانی تاریخ حیاتش را در لیگ فوتبال کشور خود – هلند- تجربه خواهد کرد. امشب در آخرین شب فصل جاری فوتبال هلند، توئنت با یک امتیاز برتری بر آژاکس به خانه بره دا سفر می کند و تیم نامدار آمستردامی نیز میهمان نایمگن است. اگر توئنت اول شود، همانند الکمار در فصل گذشته به قهرمانی های عادی شده آژاکس، آیندهوون و فاینورد سه قدرت سنتی فوتبال هلند پایان خواهد بخشید. مک لارن پیشینه مربیگری تیم میدلزبرو انگلیس را هم دارد.