آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

زندانی برای ارسال پیام هایش از مجری رادیو کمک گرفت

سالواتوره پچی یکی از سران مافیا در شهر کوچک روسارنو که 5 سال قبل به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر و راهی زندان شده بود برای ارتباط با نوچه هایش در بیرون زندان راه جالبی را انتخاب کرد.او برای این کار از یک مجری برنامه موسیقی رادیو کمک گرفته بود. این طرح زمانی لو رفت که مسئولان زندان در شنود تماس تلفنی پچی با همسرش متوجه شدند که او خواهان پخش آهنگ های خاصی از این برنامه است و هر کدام از این آهنگ ها می تواند نشانه ای از موفقیت یا عدم موفقیت برنامه های مورد نظر پچی در خارج از زندان باشد.ماموران پلیس پس ازکشف این موضوع ایستگاه رادیویی فاقد مجوز مزبور را بسته و بیش از 30 تن را دستگیر کردند.

کشف انبار مهمات در منزل یک استاد دانشگاه در پاناما

پلیس پاناما اعلام کرد که موفق به کشف یک انبار اسلحه و مهمات در منزل یک استاد جامعه شناسی متولد گواتمالاشده که در آن تعداد زیادی اسلحه، نارنجک و مهمات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، پس از بازرسی منزل وینیسیو جیمنز، استاد دانشگاه چیریکوی، وی بازداشت شد.

هنوز دلایل نگهداری این میزان از مهمات و اسلحه در منزل این استاد دانشگاه مشخص نیست. عملیات روز جمعه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام گرفت. بنابر گزارش خبرگزاری ها در این عملیات 47 قبضه اسلحه، 24 مسلسل، چهار هزار نارنجک و نزدیک به 500 هزار عدد تیر جنگی کشف شد که می تواند زرادخانه کم نظیری باشد.