آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
بورس
۱۰

روی تابلو

ادامه رقابت بانک صادرات در روز چهارم

رقابت برای خرید بلوک پنج درصدی بانک صادرات روز گذشته هم ادامه یافت و قیمت هر سهم آن از 1719 به 1826 ریال رسید. به گزارش سنا سازمان خصوصی سازی روز شنبه پنج درصد از سهام بانک صادرات را در بازار عرضه کرد که در نتیجه رقابت میان متقاضیان قیمت هر سهم این بلوک در روز اول عرضه به 1560ریال رسید.

شکل گیری الگوی جدید رفتاری در بازار سرمایه

نحوه تصمیم گیری نهادهای بزرگ در بازار سرمایه موجب تغییر الگوی رفتاری سهامداران خرد در بازار شده است. به گزارش نمابورس فریدون زارعی عنوان کرد: «در گذشته، سیستم اطلاع رسانی بورس هر 5دقیقه یکبار به روز می شد، در حالی که در حال حاضر به صورت ثانیه ای به روز می شود.» این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: «نحوه تصمیم گیری نهادهای بزرگ در بازار نیز تغییر یافته است چراکه در سال های قبل نهادهایی مانند تامین اجتماعی، تدبیر و بیمه ایران اقدام به خرید و فروش های کلان می کردند که این بازیگران اصلی، معمولا تصمیمات هیجانی اتخاذ نمی کردند و اغلب وارد سفته بازی نمی شدند.»

اقدام برای فروش بلوک ملی سرب و روی

بانک کشاورزی علیرغم عدم فروش بلوک 22/5 درصدی ملی سرب و روی در مهرماه سال گذشته به ارزش 5/1 میلیارد تومان، درصدد عرضه این بلوک برای دومین بار با افزایش قیمت به3/2 میلیارد تومان برآمده است. به گزارش فارس، این بانک دولتی سه شنبه آینده (18 خرداد) 4 میلیون و 804 هزار و 111 سهم ملی سرب و روی را به قمیت پایه هر سهم 4 هزار و 484 ریال روی میز فروش می گذارد.