آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
فرهنگ و هنر
۲۷

برنامه های ویژه برای سومین سالگرد جایزه کتاب فصل

محمدرضا سرشار از برگزاری برنامه های ویژه ای در مراسم پایانی دوازدهمین دوره جایزه کتاب فصل خبر داد که مصادف با سومین سالگرد تاسیس این جایزه است. محمدرضا سرشار، دبیر جوایز کتاب سال، کتاب فصل، جلال آل احمد و پروین اعتصامی در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: مراسم پایانی دوازدهمین دوره جایزه کتاب فصل روز 31 خرداد از ساعت 17 تا 19 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

وی افزود: جوایز کتاب فصل، جلال آل احمد و پروین اعتصامی در دولت نهم تاسیس شدند و پیش از آن سابقه نداشتند و هر کدام به یک موضوع و مقوله اختصاص دارند.

سرشار عنوان داشت: بنا شد این دوره که دوازدهمین دوره جایزه کتاب فصل با سومین سال تاسیس راه اندازی این جایزه مصادف است، برنامه های متفاوتی نسبت به قبل برگزار شود.

دبیر جایزه کتاب فصل دعوت از دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را یکی از برنامه های مراسم پایانی جایزه عنوان کرد و گفت: برای اولین بار است وزیر در مراسم پایانی شرکت می کند و قبل از آن، حضور معاون فرهنگی وی معمول بود که این دوره نیز آقای محسن پرویز همراه وزیر در مراسم حضور دارد.

سرشار ادامه داد: در این دوره از دو ناشر، یکی خصوصی و یکی دولتی که بیشترین آثار را در بین برگزیدگان

12 دوره جایزه کتاب فصل دارند، تقدیر می شود.

به گفته وی از چند نفر از داورانی که طی این 12 دوره بیشترین همکاری را با جایزه داشته اند نیز تقدیر به عمل می آید.

سرشار بیان داشت که در مراسم پایانی 4 دبیر قبلی جایزه کتاب فصل: مجید حمید زاده، منوچهر اکبری، محمد رمضانی فرانی و علی اوجبی هر یک به مدت 5 دقیقه سخنرانی خواهند کرد