آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
درخشش
۱۷

چیپس پوست هندوانه

انواع پوست میوه حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان ضروری در حفظ سلامت بدن است و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و جلوگیری از ایجاد انواع بیماری های مهلک مانند سرطان خواهد شد و با عواملی مانند سوءتغذیه، استرس، ترکیبات مضر محیطی و... نیز مبارزه خواهد کرد.

ناآگاهی و ناآشنایی افراد از خواص این مواد غذایی و روش های درست مصرف کردن دلیل هدر رفتن و دور ریختن این مواد غذایی مفید است. در این ستون علاوه بر ارائه فواید پوست انواع میوه، دستورالعمل های غذایی، روش تهیه و پخت انواع دسر، پای، غذای اصلی و... با پوست انواع میوه آموزش داده خواهد شد تا به صورت عملی استفاده از پوست میوه ها به شکل موثر و بهینه امکانپذیر شود.

مواد مورد نیاز:

روغن سرخ کردنی

پوست هندوانه

تخم مرغ

شیر

آرد و یا پودر نان خشک

طرز تهیه:

پوست هندوانه ها را شسته و قسمت قرمز آن را جدا کنید. سپس پوست هندوانه را به شکل خلالی خرد کرده و بگذارید یک شب در محلول آب و نمک خیس بخورد. شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. پوست هندوانه ها را درون این ترکیب انداخته و سپس درون آرد یا پودر نان خشک بغلتانید.

این کار را دوبار تکرار کنید. روغن را داغ کرده و سپس خلال های پوست هندوانه را در آن بیندازید و بگذارید تا هر دو طرف آن کاملا سرخ شده و به رنگ طلایی درآید. خلال های سرخ شده را از روغن خارج کرده و روی کاغذ قرار دهید تا روغن آن جذب شود. سپس روی چیپس هندوانه را نمک و فلفل بپاشید و آن را همراه با تخم مرغ، همبرگر و یا سوسیس در ظرفی چیده و به صورت گرم سر سفره بیاورید