آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
اخبار کشور
۱۴

امیر علیزاده: همه کشورهای حوزه خلیج فارس تحت پوشش رادارهای ایران قرار دارند

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور با بیان اینکه همه کشورهای حوزه خلیج فارس تحت پوشش رادارهای ایران قرار دارند، تاکید کرد: پدافند جنوب شرق برای کنترل عملیاتی تنگه هرمز و جزایر پنج گانه در آمادگی کامل به سر می برد.

امیر حبیب الله علیزاده در گفت وگو با فارس در خصوص میزان پوشش راداری منطقه، اظهار داشت: علاوه بر مرزها و آب های جنوب، همه کشورهای حوزه خلیج فارس تحت پوشش راداری پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) قرار دارند.

علیزاده با اشاره به تولید تجهیزات پدافند هوایی در داخل کشور، گفت: تجهیزات پدافند هوایی بومی سازی شده است و ما امروز در زمینه تامین قطعات وابستگی خود را از خارج بریده ایم و به هیچ کشور بیگانه ای وابستگی نداریم.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق کشور با اشاره به اخطار به هواپیماهای آمریکایی در جریان رزمایش ولایت 89 خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی به صورت 24 ساعته آماده مقابله با هرگونه تهدید بوده و در ایام برگزاری رزمایش نیز وقتی موضوع نزدیک شدن هواپیماهای آمریکایی به رینگ رزمایش به اطلاع فرمانده کل ارتش رسید وی دستور داد که به آنها اخطار داده شود و این اخطار به هواپیماهای آمریکایی از سوی پدافند داده شد و فرمانده کل ارتش هم این موضوع را اعلام کرد و آمادگی پدافند هوایی در رزمایش به صورت عملی نشان داده شد.

وی ادامه داد: هواپیماهایی که ما به آنها اخطار می دهیم در منطقه حضور دارند ولی در آن روز به خصوص، تعداد هواپیماها زیاد بود و این هواپیمای آمریکایی قصد جاسوسی و کسب خبر از نحوه انجام رزمایش و چگونگی آمادگی نیروهای مسلح را داشت که با اخطار به موقع ما، هواپیمای مذکور منطقه را ترک کرد.

علیزاده افزود: آنها می خواستند ببینند آمادگی ما در مقابله با نفوذشان به داخل رینگ رزمایش در چه حدی است که با هوشیاری پدافند هوایی و نیروهای مسلح نفوذ به داخل رینگ رزمایش انجام نشد.