آرشیو سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۶
حوادث
۱۵

اجساد دانشجویان ایرانی تحویل خانواده هایشان شد

هواپیمای اختصاصی حامل کشته شدگان و آسیب دیدگان حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان ایرانی در فیلیپین عصر یکشنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه- در جمع خبرنگاران و در حضور خانواده کشته شدگان این حادثه با تسلیت به این خانواده ها، از کشته شدن 20 نفر و مجروح شدن 22 نفر از دانشجویان ایرانی در فیلیپین که اغلب دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی بودند خبر داد و تصریح کرد: چند نفر از مجروحان این حادثه حال شان وخیم بوده که پزشکان اجازه انتقال آنان به ایران را نداده اند، اما هشت مجروح به ایران منتقل شدند و بقیه حادثه دیدگان نیز به صورت سرپایی درمان شدند و در فیلیپین به سر می برند.

وی افزود: از سفیر فیلیپین در تهران برای بررسی این موضوع دعوت شده و فردا وی با اجابت این دعوت در وزارت خارجه حضور خواهد یافت تا با بررسی ابتدایی موضوع، در صورت نیاز هیاتی متشکل از وزارت دادگستری، نیروی انتظامی و معاونت حقوقی وزارت خارجه به همراه معاونت کنسولی به این کشور اعزام شوند و از نزدیک تمام ابعاد حقوقی، موضوع غرامت و سایر مسائل را پیگیری کنند؛ زیرا ظاهرا طبق گزارش های اولیه اتوبوس حامل دانشجویان دارای اشکال فنی بوده است.

قشقاوی هم چنین در پاسخ به ساال یکی از خبرنگاران درباره این که آیا حادثه رخ داده توطئه بوده یا خیر؟ اظهار کرد: گزارش اولیه ای که تنظیم شده چنین مساله ای را نمی رساند و نمی توان نفیا یا اثباتا چنین موضوعی را مطرح کرد.

گفتنی است اجساد برخی از دانشجویان که متعلق به خانواده های شهرستانی بود تحویل اولیای دم شد و اجساد دانشجویان متعلق به خانواده های تهرانی نیز فردا به آنان تحویل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظام زاده- نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه- نیز در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور یافت و به خانواده حادثه دیدگان تسلیت گفت.