آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹، شماره ۷۰۲۴
شهرستان ها
۱۶

شهردار آمل خبرداد

برخورداری شهروندان آملی از جایزه خوش حسابی

آمل - خبرنگار رسالت:

حسین علیزاده شهردار آمل گفت: باید پذیرفت که درآمد مدیریت شهری وابسته به فعالیت های اقتصادی است که در شهر صورت می گیرد و پایدارترین درآمد برای مدیریت شهری درآمدی است که متکی بر درآمد پایدار مردم باشد.

وی افزود: اگر ما انتظار داریم که ساخت و سازها و نمای شهر، نوع تفکیک و شبکه معابرهمگی درست و مناسب باشند همه در سایه آموزش قرار دارد و یکی از مشکلات امروز شهرداری این است که نمی تواند عوارض را به موقع دریافت کند در حالی که عوارض نوعی از درآمد پایدار برای شهرداری و حاصل فعالیت های درون شهری است یعنی هر چه شهر زنده و پویا باشد سهم بیشتری به مدیریت شهری می پردازد. اگر مشارکت مردم جلب شده و مسائل و مشکلات شهر با مردم در میان گذاشته شود به نحوی که اعتماد ایجاد شود طبیعتا هنگام پرداخت عوارض با کمترین تاخیر و بهانه گیری آن را می پردازند. وی گفت: کاهش هزینه با سلامتی مردم در ارتباط است. ما باید ظرفیت ها را در شهر خودمان ایجاد کنیم تا زندگی آرام، تعریف شده و هدفمند باشد و این وظیفه مدیریت شهری است.

وی درپایان گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر در صورت دریافت پروانه ساختمانی و یا پرداخت وجه چک های تحویلی شهروندان عزیز آملی از جایزه خوش حسابی به میزان 10 الی 30 درصد بهره مندی شوند