آرشیو شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹، شماره ۷۰۲۴
شهرستان ها
۱۶

معاون امور معادن و اکتشاف سازمان صنایع خوزستان

سالانه بیش از 10 میلیون تن شن و ماسه از معادن دزفول برداشت می شود

دزفول- خبرنگار رسالت:

معاون امور معادن و اکتشاف سازمان صنایع خوزستان گفت: سالانه بیش از 10 میلیون تن شن و ماسه از معادن دزفول استخراج می شود که این رقم بالاترین حجم استخراج شن و ماسه در استان خوزستان است.

«بختیار رازانی» در نشست بررسی وضعیت معادن و فعالیت کارگاه های غیر مجاز دزفول در محل فرمانداری این شهرستان افزود: از این میزان برداشت سالانه 5 میلیون تن آن به صورت غیر مجاز انجام می شود.

وی شمار کارگاه های تولید شن و ماسه در شهرستان دزفول را 51 واحد اعلام کرد و گفت: که از این تعداد 17 مورد آن دارای مجوز از سازمان صنایع و معادن و 34 مورد دیگر از سنوات قبل دارای مجوز از دفتر فنی استان می باشند. رازانی افزود: کارگاه های تولید شن و ماسه در دزفول از پل کهنک تا منطقه شهیون این شهرستان استقرار و فعالیت دارند. وی با اشاره به خسارات برداشت های غیر مجاز از معادن دزفول گفت: این برداشت های غیر قانونی موجب شده تا سالانه مبالغ هنگفتی حقوق قانونی دولت اعمال نشده و تضییع شود. دراین نشست که مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند فرماندار ویژه شهرستان دزفول بر ضرورت ساماندهی وضعیت برداشت از معادن شن و ماسه منطقه تاکید کرد و گفت که باید راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از استخراج غیر مجاز معادن و تامین حقوق قانونی دولت صورت گیرد.