آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار خارجی
۱۶

زد و خورد جوانان معترض مصری با نیروهای پلیس در اسکندریه

در اعتراض به قانون حالت فوق العاده اتفاق افتاد

صدها تن از جوانان مصری در اعتراض به تمدید قانون حالت فوق العاده در مقابل دادگاه جنایی اسکندریه تجمع کردند و با دخالت پلیس این تجمع به خشونت کشیده شد.

به گزارش یک پایگاه اینترنتی، شهر اسکندریه روز سه شنبه شاهد درگیری شدید بین مردم و نیروهای امنیتی بود که در اعتراض به تهدید و اجرای قانون حالت فوق العاده، مقابل دادگاه تجمع کرده بودند.

در این تجمع جوانان معترض مصری با سر دادن شعارهای ضدمبارک، خواستار لغو قانون حالت فوق العاده در مصر شدند، اما پلیس و نیروهای امنیتی که آنها را محاصره کرده بودند، مانع از ورودشان به دادگاه جنایی اسکندریه شدند.

تظاهرکنندگان همچنین در اعتراض به تاخیر در دستگیری و محاکمه دو تن از ماموران پلیس متهم به قتل خالد سعید جوان 8 2 ساله مصری ساکن اسکندریه، به سر دادن شعارهای ضد دولتی پرداختند، اما پلیس و نیروهای امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند، اقدام به ضرب و شتم آنها کردند.

همچنین نیروهای امنیتی از ورود فعالان سیاسی و جوانان مصری به صحن دادگاه جلوگیری کردند، اما در عوض اجازه دادند تعداد زیادی از طرفداران متهمان قتل خالد سعید وارد آن شوند.

این گزارش حاکی است، تعدادی از فعالان سیاسی مصر که توانسته بودند وارد صحن دادگاه شوند، با بالانگه داشتن پارچه نوشته هایی، اعتراض خود را نسبت به تمدید و اجرای قانون حالت فوق العاده ابرازکردند.

دو پلیس مخفی متهم به قتل خالد سعید روز سه شنبه در حالی که در قفس قرار داشتند، به دفاع از خود پرداختند و تعدادی از شاهدان عینی نیز به بیان جزئیات حادثه قتل جوان 28 ساله مصری که به شهید حالت فوق العاده معروف شده بود، اکتفا کردند.

این گزارش حاکی است نزدیک به 50 تن از وکلای برجسته مصری کار دفاع از خانواده مقتول و متهمان به قتل را بر عهده دارند و رسانه های جمعی مصر، نیز توجه ویژه ای به روند این دادگاه از خود نشان می دهند.