آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار ورزشی
۱۳

معاون اول رئیس جمهوری: ایران در تولید انرژی برق جزو 6 کشور برتر جهان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروزه در برخی از شاخص های تولید انرژی برق، ایران جزو 6 کشور برتر جهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا رحیمی در مراسم بهره برداری از پست برق 63/400 کیلوولت شهرستان محلات و خطوط انتقال، افزود: با بهره برداری از این ایستگاه قابلیت تبدیل انرژی برق از بالاترین سطح ولتاژ شبکه انتقال یعنی 400 کیلوولت به 63 کیلوولت موجب ارتقای سطح کیفیت و قابلیت اطمینان برق مناطق این ایستگاه به بالاترین میزان می شود و برق این مناطق با کیفیت و قابلیت بالاتا 10 سال آینده تضمین می شود.

همچنین در این مراسم وزیر نیرو گفت: برای نخستین بار تولید برق در کشور به 42 هزار مگاوات رسید.

مجید نامجو افزود: از این میزان 36 هزار مگاوات در نیروگاه های حرارتی و بقیه در نیروگاه های برق آبی تولید می شود.

وی با اشاره به گستردگی شبکه انتقال نیرو در سطح کشور، ایران را در خصوص بهره گیری از شبکه انتقال برق در سطح قابل قبولی عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای خط 400 کیلو واتی بیرجند به زاهدان خط رینگ کشور کامل می شود که با آن امکان تامین انرژی به همه نقاط کشور، کاهش خاموشی و پایداری برق و انتقال نیرو از منطقه ای به منطقه ای در صورت بروز افت و بحران فراهم می شود.

وزیر نیرو افزود: افتتاح ایستگاه پست برق 63/400 کیلوولت شهرستان محلات بار شبکه انتقال و افت ولتاژ در منطقه را کاهش می دهد.

نامجو با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کمال صالح به شهر اراک تقریبا تکمیل شده است گفت: بهره برداری از این سد در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت.