آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۰۳
اخبار ورزشی
۱۳

تجهیز جاده های 17 استان کشور به دوربین های هوشمند

معاون وزیر راه و ترابری خبر داد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: جاده های 6 استان کشور در حال حاضر مجهز به دوربین های هوشمند تصویری است که تا پایان سال این رقم به 17 استان افزایش می یابد.

شهریار افندی زاده گفت: امسال برای بهسازی، مرمت و روکش آسفالت 25 هزار کیلومتر از راه های اصلی کشور پنج هزار میلیارد ریال، بودجه ملی اختصاص داده شده است.

وی افزود: دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز جاده های کشور اختصاص یافته است.

افندی زاده گفت: قراردادی نیز برای تجهیز 55 گردنه کشور به دستگاه های هواشناسی و ثبت اطلاعات با پیمانکاران داخلی بسته شده است.

معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اهمیت ترانزیت اظهار داشت: ترانزیت یکی از مهمترین موضوع هایی است که دولت دهم به آن پرداخته به طوری که پارسال هفت میلیون تن کالای ترانزیتی از کشور جا به جا و از این طریق دو و نیم میلیون دلار درآمد عاید کشور شده است.

وی همچنین در ارتباط با راه های آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 112 کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد و در سطح 400 کیلومتر نیز ساخت بزرگراه در دست اقدام است.

شهریار افندی زاده افزود: ساخت بیش از یکهزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز در سطح کشور در دست اقدام است.

معاون وزیر راه و ترابری یادآور شد: اجرای پروژه راه آهن مراغه- ارومیه و تکمیل آن در مسیرهای میاندوآب- ارومیه، ارومیه- سلماس و خوی- قطور جدی و دارای اهمیت است.