آرشیو چهارشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۸۰
داخلی
۳

وزیر اقتصاد در جلسه علنی دیروز مجلس تاکید کرد

13 میلیون روستایی سهام عدالت گرفته اند

گروه سیاسی جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی همزمان شد، به همین مناسبت طی مراسمی ضمن تقدیر از آزادگان، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به نمایندگی از آزادگان، از خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی «ایران» در این مراسم که پیش از رسمیت یافتن جلسه علنی برگزار شد فیلم 2 دقیقه ای از مهدی تهانیان آزاده نوجوانی که در دوره اسارت، در مصاحبه تاریخی خود با شبکه 5 تلویزیون فرانسه استقامت آزادگان را به دنیا نشان داد، با حضور وی در مجلس پخش شد. رئیس مجلس نیز در نطق خود در آغاز جلسه علنی دیروز گفت: آزادگان سرافراز در قلب دشمن ضمن مظلومیت شدید با استقامت بی نظیر نه تنها روحیه دشمن را خرد کردند بلکه درسی به استکبار و هم پیمانانش دادند که هرگز دندان های خود را به سوی ملت ایران تیز نکنند.

مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد قانع شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای پاسخ به سوال موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد درباره نحوه اجرای قانون الزامات اجرایی اصل 44 قانون اساسی، واگذاری سهام عدالت، تشکیل ستاد سرمایه گذاری و تسریع در واگذاری ها به مجلس رفته بود توانست با توضیحات خود مجلس را قانع کند. سیدشمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمینه سهام عدالت اطلاعات 49 میلیون نفر ثبت و بررسی شد که 43 میلیون نفر واجد شرایط دریافت این سهام تشخیص داده شدند. تاکنون 39 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده اند که در این زمینه روستاییان و عشایر در اولویت بوده اند. وی گفت: از 22 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور بیش از 75 درصد واجد شرایط دریافت سهام عدالت تشخیص داده شدند که برای 17 میلیون نفر دعوتنامه فرستاده شد و تاکنون 13 میلیون روستایی دارای سهام عدالت شده اند.

وزیر اقتصاد افزود: اطلاعات 320 هزار نفر از کارگران ساختمانی نیز ثبت شده است که حدود 160 هزار نفر از آنها قبلا سهام خود را گرفته اند و برای بقیه نیز اعطای سهام عدالت به 128 هزار نفر صورت گرفته است. برای قشرهای دیگر نیز از جمله رانندگان تاکسی تاکنون 195 هزار پرونده جدید تشکیل شده است. وی گفت: در 28 استان کشور کانون سرمایه گذاری سهام عدالت تشکیل و تلاش شده است زمینه واگذاری سهام عدالت در بورس فراهم شود.