آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
شهرستان ها
۱۱

معاون شهردار: بافت فرسوده اصفهان نوسازی می شود

اصفهان- خبرنگارکیهان:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از ابلاغ طرح بازنگری تفضیلی شهر تا دو ماه آینده و پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده تا سقف 200میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی خبر داد.

مسعود نریمانی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: باتوجه به اینکه طرح تفضیلی شهر اصفهان، یکی از نخستین طرح های تفضیلی کشور است که قدیمی شده اما هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است اما با تعامل با کمیسیون ماده 5 امید است ظرف 2ماه آینده ابلاغ و اجرایی شود.

وی گفت: برای تعیین محدوده شهر اصفهان، طرح بازنگری تفضیلی تهیه و طرح توسعه پایدار حریم شهر اصفهان نیز برای حریم شهر تدوین شده که برای تایید به شورا و تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارسال خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان طرح بازنگری تفضیلی و توسعه پایدار حریم شهر را لازمه توسعه این کلان شهر دانست و افزود: در همین راستا محدوده قانونی شهر نیز برای تایید به مراجع مربوطه تقدیم می شود.

وی پروژه های بدنه سازی شرق چهارباغ، احیای میدان امام علی(ع) و بناهای اطراف میدان امام را از جمله طرح بزرگ این حوزه توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خواند و گفت: درحال حاضر مرحله سوم بدنه سازی شرق چهارباغ آغاز شده است و مرحله اول طرح زیرگذر میدان امام علی(ع) تا عید سعید فطر به بهره برداری می رسد اما طرح بهسازی اطراف میدان امام که 17هکتار مساحت دارد پس از ابلاغ طرح تفضیلی ماده 5 با 10میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز خواهدشد.