آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۸
شهرستان ها
۱۱

بازسازی عتبات عالیات به 127میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قزوین- خبرنگار کیهان:

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به اقدامات این ستاد در عراق گفت: برای بازسازی عتبات عالیات 712 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رضا صدیقی در چهارمین نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار داشت: بزرگترین سرمایه برای بازسازی عتبات عالیات مردم هستند و امروز بهترین زمینه برای بازسازی عتبات عالیات در کشور فراهم شده است و باید برنامه ریزی و بسترسازی لازم برای حضور همه مردم در این زمینه فراهم شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: پیشرفت 59 درصدی ساخت و ساز مناره های دوطفلان مسلم(ع)، ساخت و انتقال تصفیه خانه برای رفع مشکل آب آشامیدنی حرم دوطفلان مسلم(ع)، ایجاد فضای باز بیرون محوطه حرم در دوهزار مترمربع برای تسهیل در عبور و مرور زائران، انجام سنگ کاری بیرون محوطه، نصب دو دکل 52 متری برای روشنایی اطراف حرم، انتقال و نصب دو ضریح برای حرم دو طفلان از جمله اقدامات این ستاد در شهر مسیب عراق است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی حرم دوطفلان مسلم نیاز است که ضرورت همکاری مردم متدین را می طلبد، گفت: جابه جایی و بازسازی ایوان حرم دوطفلان مسلم(ع) با 050 میلیون تومان اعتبار، مسقف کردن 060 مترمربع فضای حرم برای اقامت یک هزار و 050 زائر با 07 میلیون تومان اعتبار، اجرای طرح توسعه دیوارهای حرم دوطفلان مسلم(ع)، سنگ کاری حرم، طلاکاری گنبد، آینه کاری و مقاوم سازی و بازسازی سرداب صحن و سرای حرمین عسکریین (ع) از برنامه های در دستور کار این ستاد است.

صدیقی با قدردانی از همکاری مردم برای بازسازی عتبات عالیات خواستار جذب نیروی متخصص در عرصه های اسکلت کاری، سنگ کاری، برق کاری و تاسیسات به صورت حرفه ای شد.