آرشیو سه‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۳
صفحه آخر
۲۰
اتفاق روز

حضور 3 ساعته رئیس سازمان انرژی اتمی در موسسه «جام جم»

حسین نیک پور

موسسه جام جم دیروز میزبان یکی از نخبه ترین اعضای کابینه بود. زمانی که رئیس جمهور در 25 تیرماه سال گذشته در اولین اقدام خود در تشکیل دولت دهم، اسامی معاونینش را اعلام کرد، دکتر علی اکبر صالحی به عنوان رئیس جدید سازمان انرژی اتمی معرفی شد و جای غلامرضا آقازاده را که چندی پیش استعفا کرده بود، گرفت. صالحی آنقدر در این حوزه، صاحب نظر است که حتی منتقدانی که دولت را به حذف نخبگان از سیستم اجرایی متهم می کردند، اقدام رئیس جمهور در این انتصاب را ستودند و اتفاقا در همان زمان و در حالی که محمود احمدی نژاد به خاطر انتصاب رحیم مشایی در سمت معاونت اولی، تحت انتقادات شدیدی قرار داشت، صالحی به عنوان ضربه گیر این انتقادات عمل می کرد و بعضی ها ریاست صالحی بر سازمان انرژی اتمی را به عنوان یکی از انتخاب های خوب احمدی نژاد به رخ منتقدان می کشیدند.

صالحی 61 ساله در دولت سیدمحمد خاتمی، چند سال نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را برعهده داشت و بعد از این مسوولیت نیز حدود 3 سال، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در جده بود.

او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکتری را در سال 56 از ام. آی. تی آمریکا دریافت کرده و در سال های 61 تا 68 ریاست دانشگاه شریف را برعهده داشته است. این چهره دانشگاهی هیات دولت، دیروز از حدود ساعت 10 صبح در خیابان میرداماد، مهمان کارکنان روزنامه جام جم بود و طی حضور 3 ساعته خود در این موسسه، ضمن انجام مصاحبه از بخش های مختلف نیز بازدید کرد.

زمانی که مدیر مسئول جام جم در مورد بخش های مختلف و بویژه سایت اینترنتی روزنامه (جام جم آنلاین) برای رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح می داد، او با اشتیاق فراوان گوش می داد و با ذکر این جمله که «خدا را شکر که امروز هم چیز جدیدی یاد گرفتیم» به بازدید خود پایان داد.وی همچنین با استقبال از پیشنهاد روزنامه «جام جم» برای تشکیل کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران حوزه انرژی اتمی، از مدیرکل روابط عمومی سازمان متبوعش خواست که مقدمات این کار را فراهم کند. مشروح گفتگوی صالحی با روزنامه «جام جم» را در روزهای آینده خواهید خواند.