آرشیو یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۰
توسعه
۸

بانک های لبنانی محدودیتی برای همکاری با ایران ندارند

ریاض سلامه رئیس کل بانک مرکزی لبنان گفت: هیچ محدودیتی برای بانک های لبنانی جهت همکاری های پولی و مالی با ایران وضع نکرده ایم و دستوری برای قطع همکاری با ایران صادر نشده است. به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی لبنان در دیدار با «غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد: از نظر بانک مرکزی لبنان تمامی بانک های این کشور برای همکاری تجاری با شهروندان ایرانی هیچ محدودیتی ندارند.

وی افزود: بانک صادرات ایران از سال های دور در لبنان فعال بوده است، به قوانین دولت لبنان احترام می گذارد، کماکان نیز به فعالیت های قانونی خود ادامه می دهد و از حمایت بانک مرکزی لبنان نیز برخوردار است.

رئیس کل بانک مرکزی لبنان با اشاره به مصاحبه اخیر خود درباره ایران که در پایگاه بلومبرگ منتشر شد، گفت: حجم فعالیت های تجاری و همکاری های مالی لبنان با ایران کم است، ولی با این حال ما هیچ محدودیتی برای بانک های لبنانی جهت همکاری های پولی و مالی با ایران وضع نکرده ایم.

وی اظهار داشت: ما از همکاری با موسسات مالی ایران استقبال می کنیم. سلامه اضافه کرد: ایران کشور بزرگی است و مطمئن هستم تحریم ها نمی تواند آسیبی به آن وارد کند. برخی رسانه ها اخیرا با ترجمه غیر واقعی خبر پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» ادعا کرده بودند که بانک مرکزی لبنان خواستار اجرای تحریم های ایالات متحده امریکا و اروپا علیه ایران است.