آرشیو پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۹۰
استان ها
۲۳

واگذاری مجتمع های گلخانه ای بیرجند به فارغ التحصیلان

حمید قربانی

دنیای اقتصاد - بیرجند- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مجتمع های گلخانه ای در شهرستان بیرجند به فارغ التحصیلان کشاورزی واگذار می شود.

غلامرضا هادربادی در جلسه بررسی مشکلات فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استان اظهار کرد: واگذاری مجتمع های گلخانه ای در شهرستان های نهبندان و قاین نیز در صورت تکمیل زیرساخت های گلخانه اجرا می شود.

وی افزود: استفاده از توانمندی های فارغ التحصیلان کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد و کسب درآمد از اهداف ایجاد این مجتمع ها است.

وی با بیان اینکه واگذاری این مجتمع ها فرصت خوبی برای فارغ التحصیلان جویای کار است، تصریح کرد: ثبت نام فارغ التحصیلان در این طرح در شهرستان های بیرجند و قاین چند برابر ظرفیت بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 113 نفر در شهرستان بیرجند، 40 نفر در قاین و 30 نفر در نهبندان در این طرح ثبت نام کرده اند که بر اساس ضوابط و ملاک های موجود 93 نفر در بیرجند، 30 نفر در قاین و 30 نفر در نهبندان شرایط لازم را دارند.

هادربادی افزود: با ایجاد این مجتمع ها در هفت شهرستان و در مساحت مفید 8/91 هکتار، 682 نفر به طور مستقیم و 920 نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار می شوند. وی یادآور شد: این مجتمع ها در شهرستان بیرجند صد درصد، قاین 90 درصد، نهبندان 65 درصد، سربیشه 75 درصد، درمیان 55 درصد، فردوس 40 درصد و سرایان 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اجرای فاز مطالعاتی برای احداث مجتمع گلخانه ای بشرویه از اعتبارات سال جاری نیز به تصویب رسیده است که در سال های آینده اجرا می شود.