آرشیو چهارشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۰۴۰
صفحه آخر
۲۰

خبر

نمایش فیلم جدید دنی بویل

جشنواره بین المللی فیلم «تلورید» با نمایش فیلم «127 ساعت» ساخته «دنی بویل» آغاز به کار می کند. این رویداد سینمایی از 3 سپتامبر (12 شهریور) آغاز به کار می کند. بنا بر اعلام هالیوودریپورتر، این فستیوال که هر سال در کلرادو ایالات متحده برگزار می شود، در سال 2008 نیز فیلم «میلیونر زاغه نشین» دنی بویل را در معرض تماشای مخاطبانش قرار داده بود. «دنی بویل» که دو سال گذشته فیلم تحسین برانگیز «میلیونر زاغه نشین» او موفق به کسب هشت جایزه اسکار، از جمله بهترین کارگردانی شد، در این فیلم زندگی «آرون رالستون» کوهنورد معروف امریکایی را به تصویر کشیده است.

کپی برابر اصل در جشنواره نیویورک

فیلم «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی به بخش رقابتی جشنواره فیلم نیویورک راه یافت. برگزار کنندگان چهل وهشتمین جشنواره فیلم نیویورک روز گذشته فهرست فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی را با دعوت از جدید ترین فیلم کارگردان سرشناس سینمای ایران اعلام کردند. فیلم «کپی برابر اصل» که امسال در جشنواره کن نامزد نخل طلابود، یکی از آثار سرشناس بخش رقابتی جشنواره نیویورک خواهد بود که برای دریافت جایزه اول رقابت خواهد کرد. این فیلم که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را برای «ژولیت بینوش» به همراه آورد، اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلمبرداری شد.

مایک لی برای المپیک فیلم می سازد

«مایک لی» کارگردان انگلیسی برنده نخل طلای کن فیلم کوتاهی ویژه بازی های المپیک 2012 لندن می سازد. شهر لندن میزبان بازی های المپیک 2012 است و در همین راستا، مقامات دولت انگلیس با تدارک برنامه های فرهنگی و هنری که در قالب یک جشنواره ویژه برگزار می شود، سعی در برگزاری هرچه بهتر معتبرترین رویداد ورزشی جهان دارند. به گزارش اسکرین دیلی، «مایک لی» کارگردان معروف انگلیسی فیلم کوتاهی به مناسبت بازی های المپیک 2012 لندن خواهد ساخت که در بخش سینمایی این جشنواره نمایش می یابد.

یادبود ترقی جاه برگزار شد

مراسم یادبود زنده یاد محمدعلی ترقی جاه هنرمند نقاش 25 مردادماه در مسجد الغدیر برگزار شد. این هنرمند نقاش که از بنیانگذاران هنر انقلاب در حوزه هنری بوده است، پنجشنبه شب در 67سالگی پس از پایان نمایشگاه آثارش در ژنو و بازگشت به ایران از دنیا رفت و شامگاه گذشته در سومین روز درگذشت او، مراسم یادبودی با حضور هنرمندان همچون احمد اسفندیاری، حبیب الله صادقی و محسن زارع در مسجد الغدیر برپا شد.