آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
اجتماعی
۴

آغاز سومین مرحله ثبت نام مسکن مهر معلولان و مددجویان از امروز

گروه اجتماعی سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اعلام آغاز سومین مرحله ثبت نام مسکن مهر معلولان و مددجویان تحت پوشش این سازمان از امروز، گفت: کسانی که به هر دلیلی از 2 فراخوان پیشین جا مانده اند، می توانند در ایام دهه فجر به سایت سازمان بهزیستی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار «ایران» احمد اسفندیاری دیروز در نشست خبری افزود: همه معلولان و مددجویان متاهل یا سرپرست خانوار، معلولان مجرد بالای 20 سال و نیز زنان و دختران خود سرپرست بالای 35 سال که تاکنون در طرح مسکن مهر معلولان و مددجویان ثبت نام نکرده اند، می توانند با مراجعه به وب سایت سازمان بهزیستی از امروز تا پایان 22 بهمن ثبت نام کنند.

وی افزود: دو هزار و 500 واحد مسکونی در دهه فجر امسال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار می شود. سرپرست سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان این مطلب افزود: از ابتدای فعالیت دولت نهم تاکنون احداث 20 هزار واحد مسکونی آغاز شده که 16 هزار واحد آن به مددجویان و معلولان تحت پوشش تحویل داده شده است. احمد اسفندیاری گفت: بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی در ایام دهه فجر امسال به مددجویان واگذار و مابقی نیز تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می شود. وی تصریح کرد: بیشترین واگذاری مسکن در ایام دهه فجر امسال به استان فارس اختصاص دارد که در این ایام 200 واحد مسکونی به مددجویان واگذار می شود.

سازمان های بی توجه به مناسب سازی معابر به دولت معرفی می شوند

سرپرست سازمان بهزیستی از معرفی دستگاه های بی توجه به مناسب سازی معابر تردد معلولان به دولت خبر داد و گفت: ایزوله کردن معلولان، سالمندان و جانبازان با ایجاد خودروهای ویژه و اختصاصی در تمامی جوامع غلط و اشتباه است و سبب انزوای اجتماعی این قشر می شود. احمد اسفندیاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی آماده صدور مجوز به کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز است گفت: تمامی کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز می توانند بر اساس ضوابط سازمان با حداقل استانداردها اقدام به دریافت مجوز کنند و در این راه بهزیستی آماده هرگونه همکاری با این کمپ ها است.