آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
اجتماعی
۴

مستمری بگیران در انتظار کمک هزینه سفرهای زیارتی

با وجود اعلام و اختصاص بودجه 5/1 میلیارد تومانی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی مستمری بگیران از سوی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، هنوز از پرداخت کمک هزینه های سفر به مستمری بگیران خبری نیست.

به گزارش خبرنگار «ایران» در حالی که تا پایان سال کمتر از یک و نیم ماه باقی مانده هیچ یک از مستمری بگیران تامین اجتماعی که عمدتا جزو افرادی هستند که حداقل حقوق را دریافت می کنند نتوانسته اند از تسهیلات رفاهی برخوردار شوند.

بنابراین گزارش برخی از مستمری بگیران ضمن انتقاد از ناهماهنگی ها در رده های میانی صندوق تامین اجتماعی اظهار داشتند متاسفانه بخش فرهنگی صندوق تامین اجتماعی چندان فعال نیست و امسال هیچ برنامه ای برای سفرهای زیارتی و سیاحتی مستمری بگیران ندارد. انتظار می رود مدیرعامل صندوق که مدافع حقوق و حامی مستمری بگیران است طی دستوری اجرای برنامه های فرهنگی برای بازنشستگان را مورد تاکید قرار دهد. آنها معتقدند مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در دیگر حوزه ها بویژه مسائل مربوط به حقوق مستمری بگیران و بیمه تکمیلی درمان در حد توان اقدامات قابل قبولی داشته است و امیدواریم توجه به نیازهای فرهنگی هم در اولویت سیاست های صندوق قرار گیرد.

این گروه از مستمری بگیران بر این نکته نیز تاکید داشتند که هیات مدیره صندوق تامین اجتماعی باید اعتبارات و بودجه بخش فرهنگی را افزایش دهند تا مسئولان این حوزه بتوانند خدمات خوبی را به بازنشستگان ارائه دهند زیرا تخصیص بودجه اندک مشکلی از نیازهای فرهنگی مستمری بگیران را حل نمی کند.