آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
تولید
۹

سهم 2900 میلیارد تومانی صنعت از درآمد هدفمندی یارانه ها

وزیر صنایع از اختصاص 2900 میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده طی سال اول اجرای برنامه هدفمندی یارانه ها (12 ماه نخست) 4500 میلیارد تومان از درآمد طرح به بخش صنعت اختصاص خواهد یافت.

علی اکبر محرابیان اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در قیمت حامل های انرژی اتفاق افتاد و تاثیر این مسئله در بهای تولید و ارزش افزوده بخش صنعت، قرار شد 4500 میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها طی یک سال اول به بخش صنعت اختصاص یابد. وی ادامه داد: طی 44 روزی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها می گذرد، رقم قابل توجهی از سهم بخش صنعت از درآمد طرح محقق شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم 2هزار و 900 میلیارد تومان از درآمدها را در بخش صنعت جذب کنیم.

وی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را فرصتی برای حرکت واحدهای صنعتی به سمت استفاده از فناوری های نوین جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با انجام تعهداتمان به بخش صنعت، واحدهای تولیدی مطابق با برنامه ریزی انجام شده از تسهیلات مقرر بهره مند شوند.

5 بسته حمایتی صنایع خاص

وزیر صنایع در ادامه با اشاره به تدوین پنج بسته خاص جهت حمایت از برخی صنایع شامل ریخته گری، آجر، گچ، آهک و فولاد گفت: این بسته ها به تولید کنندگان معرفی شده و تاکنون استقبال خوبی از اجرای آن شده است. وی ادامه داد: قصد داریم با اعطای منابع ارزان به صنایع فرسوده، فناوری های جدید با مصرف انرژی کم را در بخش صنعت توسعه دهیم.

وی کاهش چشمگیر مصرف انرژی در بخش های خانگی و حمل و نقل را عاملی برای افزایش سهم بخش صنعت از انرژی در زمستان امسال عنوان کرد و گفت: این افزایش بهره مندی بخش صنعت از گاز طبیعی به معنی رشد تولید است و به این ترتیب مصارف مازاد بخش خانگی و حمل و نقل کاهش یافته و انرژی بیشتری در اختیار بخش تولید قرار گرفته است.

افتتاح هزار طرح صنعتی و معدنی

محرابیان همچنین با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای بهره برداری از هزار طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در دهه فجر اظهار داشت: این طرح ها در استان های مختلف به بهره برداری خواهد رسید که بهترین روش برای معرفی پتانسیل ایران به سرمایه گذاران خواهد بود.