آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
تولید
۹

موج جدید کاهش قیمت میوه

رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار گفت، بازار میوه در هفته جاری نیز آرام بود و قیمت اکثر اقلام با کاهش مواجه شد. حسین مهاجران گفت: قیمت میوه‎های زمستانی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است ضمن این که قیمت میوه نسبت به گذشته تغییری نداشته و در برخی از محصولات نیز با کاهش قیمت روبه رو بوده است. وی از کاهش قیمت پرتقال خبر داد و افزود: در حال حاضر قیمت پرتقال، بویژه پرتقال وارداتی به دلیل مرغوبیت و تنوع پرتقال داخلی با قیمت 1100 تومان عرضه می‎شود، این در حالی است که این محصول در سال گذشته با نرخ 2200 تومان در اختیار مصرف‎کنندگان قرار می‎گرفت.

افزایش کیفیت تولیدات داخلی یکی از مهم‎ترین عوامل از بین رفتن تقاضا برای محصولات خارجی است که رئیس اتحادیه میوه و تره‎بار کشور آن را مورد اشاره قرار می‎دهد و می‎افزاید: در حال حاضر پرتقال داخلی با قیمت 600 الی 1200 تومان عرضه می‎شود. مهاجران ادامه داد: انار و لیموشیرین و انگور از دیگر محصولاتی است که نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داشته است.

مهاجران خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و تفاهمنامه‎های منعقد شده بین وزارت بازرگانی و تولیدکنندگان میوه و تره‎بار پیش‎بینی می‎شود که قیمت میوه شب عید افزایشی نداشته باشد.