آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
تولید
۹

خبر

صنایع روزانه 5 میلیون لیتر گازوئیل سهمیه ای می گیرند

مدیر برنامه انرژی ستاد تحول صنایع از اختصاص سهمیه روزانه 5 میلیون لیتر گازوئیل با قیمت 150 تومان در بهمن ماه به واحدهای صنعتی و معدنی و صنایع تبدیلی کشاورزی خبر داد. علی نبوی اظهار داشت: با اختصاص این سهمیه، حدود 70 تا 80 درصد گازوئیل مورد نیاز بخش صنعت با قیمت لیتری 150 تومان قابل تامین است. به گفته وی در بهمن ماه هر واحد صنعتی هم از سهمیه 150 تومانی گازوئیل برخوردار می شود و هم از گازوئیل 350تومانی و علاوه بر این، اختصاص سهمیه بیشتر به صنایع تاثیر پذیر در اختیار سازمان صنایع و معادن استان ها است به طوری که ممکن است این صنایع تمام گازوئیل مورد نیاز خود را به صورت سهمیه ای دریافت کنند.

عرضه سیم کارت اپراتور سوم آزمایشی است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به رغم آغاز عرضه آزمایشی سیم کارت های اپراتور سوم در دهه فجر، این اپراتور تا خردادماه سال 90 سیم کارت نمی فروشد. محمد کرم پور گفت: در دهه فجر ممکن است اپراتور تعدادی سیم کارت بدهد تا شبکه اش را آزمایش کند که اگر ایرادی وجود دارد، استفاده کنندگان از سیم کارت به اپراتور خبر دهند. وی درخصوص این که چنانچه مردم در دهه فجر تمایل به خرید سیم کارت اپراتور سوم داشته باشند، آیا امکان خرید در مرحله آزمایشی وجود دارد، گفت: خیر سیم کارت های اپراتور سوم در خردادماه به صورت عمومی به فروش می رسد.

توزیع هوشمند نهاده های کشاورزی از سال آینده

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از ابتدای سال 90 با اجرای سیستم توزیع هوشمند نهاده های کشاورزی، حمل ونقل و فروش نهاده ها به صورت الکترونیکی انجام می شود. احمد طمراسی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: با اجرای این طرح می توان کلیه نهاده های کشاورزی را از لحاظ تصمیم گیری برای کشت تا تاثیرگذاری در تولید رصد کرد. وی خاطر نشان کرد: مرحله اول شامل گرفتن اطلاعات و انتقال این اطلاعات به ساختار وزارت جهاد کشاورزی از مراکز دهستان ها تا سطوح بالاتر بطور کامل انجام شده است و مرحله دوم که به توزیع نهاده ها برمی گردد درحال بستر سازی است.