آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
صفحه آخر
۳۲

شگفتی های جهان

نوزاد معروف به <معجزه ای> به دنیا آمد

رسانه های دولتی انگلستان اعلام کردند که یک نوزاد در حالی که مادرش به آنفلوانزای مرغی مبتلابود و به دلیل شوک مغزی در کما به سر می برد به دنیا آمده و به کودک «معجزه ای» معروف شده است. به گزارش ایسنا، «مایکل همینگ» 25 ساله پدر این نوزاد در مصاحبه ای اعلام کرد: پزشکان به من اعلام کردند که احتمال فوت نوزاد وجود دارد، اما در کمال تعجب «شارون» به دنیا آمد.

بسیاری از خلبانان نروژی حین پرواز می خوابند

نتایج یک بررسی نشان داد نیمی از خلبانان شرکت هواپیمایی نروژ اذعان کردند حین پرواز در داخل کابین هواپیما خوابیده اند. از 389 خلبانی که به نظرسنجی شبکه تلویزیون ان آرکی پاسخ دادند، 2 درصد از آنها اذعان کردند که اغلب بدون اینکه به کمک خلبان خود اطلاع دهند حین پرواز به خواب فرو می روند. الکساندر واسلند، معاون رئیس اتحادیه خلبانان شرکت هواپیمایی نروژ گفت: ما نگرانیم که این موضوع نشان دهد خلبانان نروژی زمانی که به سر کارهای خود می آیند خسته هستند.

مردی با نصف جمجمه

رسانه های دولتی انگلستان در گزارشی اعلام کردند که مردی که در یک انتقام گیری کورکورانه نیمی از جمجمه اش را از دست داده بود، توسط پزشکان مورد معالجه قرار گرفت و نجات یافت و هم اکنون یک شیء پلاتینی را جایگزین آن کرده اند. «هابز» 16 ساله که در زمان حمله به این مرد جوان، تحت تاثیر مصرف مشروبات الکلی قرار گرفته بود به اتهام حمله منجر به نقص عضو این مرد به حبس محکوم شده و قرار است دادگاه نهایی وی اواخر ماه جاری برگزار شود.

تابلوی مطالعه پیکاسو 30 میلیون یورو به فروش رفت

تابلوی مطالعه پابلو پیکاسو در حراجی هنرهای مدرن و امپرسیونیست ساتبی لندن با قیمت 25 میلیون و 240 هزار پوند (حدود 30 میلیون یورو) به فروش رفت. تابلوی مطالعه، یکی از مهمترین آثاری بود که در این حراجی با قیمتی بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، به فروش رسید. در این تابلو، پیکاسو بانویی به نام ماری ترز والتر را به تصویر کشیده که به روی صندلی نشسته و ظاهرا با کتابی که در دست دارد در حال مطالعه اما غرق در تخیل است.