آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۲
توسعه
۸

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور: کسری بودجه نداریم و نیازی به متمم و اصلاحیه هم نیست

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا امسال 20 درصد کسری بودجه رخ می دهد، گفت: اولا کسری بودجه نداریم و ثانیا متمم و اصلاحیه بودجه هم لازم نیست.

رحیم ممبینی در پاسخ به این پرسش که لایحه بودجه 1390 چه زمانی تقدیم مجلس می شود، گفت: لایحه دست ما نیست و در دولت کلیات و تبصره های آن تصویب شده و در موقع مناسب تقدیم مجلس می شود.

ممبینی در پاسخ به این پرسش که جابه جایی ها تا چقدر به دولت اجازه داده شده است گفت: برای پرداخت هزینه های اجتناب ناپذیر پرسنلی قانون این اجازه را به دولت داده است که با جابه جایی ردیف ها تامین شود.

وی تاکید کرد: دولت در سال جاری تاکنون از جابه جایی ردیف های بودجه استفاده نکرده است. ممبینی در پاسخ به این پرسش که قبلا گفته بودید بخشی از بودجه جاری برای عمرانی اختصاص می یابد، گفت: مشی کلی دولت این است که سعی می شود در اجرای بودجه تا آنجایی که بررسی کارشناسی اجازه دهد تخصیص هزینه ای را به نفع بودجه های عمرانی کاهش خواهیم داد و تا جایی که امکان داشته باشد بودجه های عمرانی حتی الامکان اختصاص خواهد یافت.

وی در پاسخ به این که تاکنون چقدر از این تخصیص ها انجام شده، گفت: پیش بینی ما برای تخصیص 12 ماهه در مورد بودجه های هزینه ای حدود 97 تا 98 درصد خواهد بود در صورتی که سال گذشته این رقم بالای 100 درصد بوده است و خود این مطلب یعنی این که مدیریت مصارف هزینه ای انجام می شود.