آرشیو پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۴
اخبار کشور
۳

سلطانیه در نشست شورای حکام: ادعای عدم همکاری ایران با آژانس نادرست و گمراه کننده است

نماینده کشورمان در آژانس با اشاره به بازرسی های معمول و اعلام نشده و وجود دوربین های شبانه روزی آژانس در تاسیسات هسته ای کشورمان، این ادعا که «ایران همکاری لازم را با آژانس نمی کند» را نادرست و گمراه کننده خواند.

علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست دیروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است پیرامون برنامه هسته ای کشورمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

سلطانیه در بخشی از سخنان خود گفت: انتظار از دبیرخانه شورای حکام این است که به تنها وظیفه خود در قبال شورای امنیت در راستی آزمائی تعلیق غنی سازی و فعالیت های مرتبط با بازفراوری عمل کند. من، به نمایندگی از دولتم در موارد متعدد اعلام کرده ام که ما این کار را بطور داوطلبانه از سال2003 به مدت دو سال و نیم انجام دادیم، اما طبق تصمیم اتخاذ شده توسط مجلس شورای اسلامی ما تعویق مذکور را که فاقد هرگونه توجیه فنی و قانونی است لغو کردیم. بنابراین، پاسخ خیلی مشخص است: ایران فعالیت های هسته ای خود را که تماما تحت نظارت کامل آژانس است و صلح آمیز هم می ماند، تعلیق نخواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه افزود: جزئیات کامل گزارش مربوط به تعهدات ایران در زمینه ان پی تی ثابت می کند که آژانس به همه مواد هسته ای و امکانات در جمهوری اسلامی ایران دسترسی کامل داشته است، از جمله وجود بازرسی های معمول و اعلام نشده، همچنین وجود 24ساعته دوربین ها در محل، بنابراین، ادعای اینکه «ایران همکاری لازم را ارائه نمی کند» نادرست و گمراه کننده است.