آرشیو شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۹۷
سیاسی
۲

امام جمعه موقت تهران

بدون ولایت فقیه کشتی جامعه به ساحل نمی رسد

گروه سیاسی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اندیشمندان، متفکران و همه و همه زمانی می توانند حرف خود را پیش برده و اثرگذار باشند که شخصی امت اسلام را رهبری کند، گفت: بدون ولایت فقیه کشتی جامعه به ساحل نمی رسد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هم اندیشی تبیین عدالت در جامعه گفت: ایشان فرمودند که پژوهش باید بر مبنای جهان بینی اسلامی و به دور از هرگونه التقاط باشد.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت محوری افزود: فرمایشات رهبر انقلاب در این زمینه کامل و جامع بود و پژوهشگران باید به اجرای این فرمایشات اهتمام جدی داشته باشند. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر از سخنان خود به خیزش و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقات اخیر در جهان اسلام در روایات اسلامی پیش بینی شده بود. وی با اشاره به ناامیدی روز افزون جامعه بشری از قدرت ها و سازمان های بین المللی ادامه داد: شرایط کنونی موجب افزایش بحران در بسیاری از جوامع شده است. خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود با طرح سوالی با این مضمون که «در چنین شرایطی وظیفه چیست؟» افزود: وظیفه جهان اسلام انتظار فرج است و این شرایط موجب تقویت حرکت ها و دور کردن یاس و ناامیدی از انسان می شود. منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه روز گذشته تهران با بیان این که مردم این کشورها به قدرت خود پی بردند، حکومت ها متوجه شدند در وابستگی به دیگران و پشت کردن به ملت هایشان قدرتشان چقدر پوشالی است، گفت: اگر وضعیت این قیام ها در شرایط فعلی متوقف شود که نخواهد شد دیگر اینها قادر نخواهند بود بر گرده مردم خود سوار شوند. به اینها توصیه می کنم با مردم خود تعامل کرده و به مطالباتشان توجه کنند.