آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
فرهنگ و هنر
۵

امشب نخل طلای کن به برگزیدگان بخش مسابقه این رویداد سینمایی اهدا می شود

اعلام برندگان 2 بخش فرعی جشنواره سینمایی کن

در حالی که امروز جشنواره سینمایی کن به پایان می رسد و امشب برندگان نخل طلای بخش مسابقه مشخص می شوند، شامگاه جمعه تعدادی از جوایز فرعی این رویداد سینمایی اعطا شد.

بر همین اساس، بخش سینه فونداسیون این جشنواره با اعطای جوایز خود به فیلم های «نامه از دوروتی دروموا» از آلمان، «دراری» با کارگردانی کمال لازارق تولید فرانسه و «پرواز در شب» ساخته تای گایوم از کره جنوبی پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جشنواره سینمایی کن، بخش سینه فونداسیون که در سال 1998 با هدف حمایت و ترغیب نسل جدید فیلمسازان جوان دنیا راه اندازی شد، امسال در چهاردهمین سال برگزاری میزبان 16 فیلم کوتاه و نیمه بلند از 11 کشور جهان بود. بیشتر برندگان دوره های پیشین این بخش از جشنواره به مدد جایزه آن توانستند در جریان حرفه ای فیلمسازی قرار بگیرند.

از سوی دیگر به گزارش ورایتی، «فیلم پناه بگیر» ساخته جف نیکولز از فیلمسازان مستقل آمریکایی برنده جایزه بزرگ پنجاهمین دوره بخش هفته منتقدان کن شد.

فیلم «شهر برفی» نخستین ساخته جاستین کرزل، فیلمساز استرالیایی هم جایزه ویژه رئیس هیات داوران این بخش را دریافت کرد. فیلم آرژانتینی «لاس آکاسیاس» ساخته پابلو جورجلی هم برنده دو جایزه اتحادیه جهانی فیلم های مستقل و صندوق دولتی فعالیت های فرهنگی فرانسه شد.