آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
جهان
۶

دادگاه لاهه حکم بازداشت قذافی را صادر کرد

هیاتی متشکل از 3 قاضی دادگاه بین المللی کیفری (لاهه) صدور حکم بازداشت سرهنگ قذافی، سیف الاسلام دومین پسرش و عبدالله سنوسی، وزیر اطلاعات لیبی را صادر کرد. به گزارش الجزیره، این افراد متهم شده اند که در مقابله با مخالفان دولت لیبی، مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند.طبق قانون این سه نفر باید خود را به دادگاه لاهه معرفی کنند.

این احکام در حالی صادر شد که مخالفان سرهنگ قذافی در ادامه درگیری های خود با نیروهای طرفدار قذافی اعلام کردند بخشی از تسلیحات و تجهیزات نظامی مورد استفاده شان را از نیروهای ارتش لیبی به غنیمت گرفته اند و در حال پیشروی به سمت طرابلس هستند.

به گزارش بی.بی.سی، جمعه القماطی، یکی از سخنگویان شورای ملی انتقال لیبی گفت که بئرالغنم که محل جدیدترین درگیری های دو طرف در روز یکشنبه بوده است تقریبا در 30 کیلومتری جنوب شهر زاویه قرار دارد. زاویه در فاصله کمی از طرابلس است و یکی از ورودی های غربی این شهر به شمار می رود.مارک دویل، خبرنگار بی. بی. سی که در روستای بئرعیاض در نزدیکی بئرالغنم حضور دارد، گفت درگیری های روز یکشنبه زمانی شروع شد که نیروهای دولتی سعی کردند با دور زدن مخالفان و حمله به آنها، ارتباطشان را با بقیه قطع کنند.