آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
جهان
۶

عبدالله صالح به یمن بازمی گردد

پایگاه خبری الجزیره روز گذشته به نقل از یک مقام یمنی نوشت: علی عبدالله صالح قصد دارد هنگام بازگشت از عربستان به یمن، دو پیشنهاد جدید برای حل بحران این کشور ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، این مقام یمنی در توضیح این مطلب افزود: نخست این که انتقال حاکمیت به پارلمان سپرده شود و رئیس جمهور این کشور رئیس صوری باشد و دوم این که دولت ائتلافی با انتخابات زودهنگام تشکیل شود. این مقام یمنی مدعی شد: این پیشنهادها نشان می دهد که صالح می خواهد انتقال حاکمیت در این کشور با آرامش و مسالمت آمیز صورت گیرد و این اقدام یکشبه انجام نمی گیرد؛ بلکه نیاز به زمان بیشتری است.

طرح اعلام شده از طرف این مقام یمنی بسیار شبیه به طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس است که صالح 3 بار با امضای آن برای حل بحران یمن مخالفت کرد و هر بار، شرایطی را برای تغییر آن پیشنهاد داد.از سوی دیگر احمد الصوفی، مشاور اطلاع رسانی صالح گفته است: رئیس جمهوری یمن قصد دارد به رغم نگرانی از سوختگی صورتش، کنفرانسی خبری طی 2 روز آینده برگزار کند.الصوفی افزود: رئیس جمهوری یمن وضعیت جسمانی مناسبی دارد و اوضاع یمن را از عربستان اداره می کند و در حال حاضر مقدمات برای بازگشت وی به کشور در جریان است.