آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۴۱۸
بازار دیجیتال
۲۵
از گوشه وکنار

کاربران هوشمند مکالمه صوتی را دوست ندارند

در حالی که به نظر می رسد کاربران تلفن های هوشمند گوشی خود را یک عضو جدانشدنی از وجودشان می دانند اما بررسی های جدید نشان داده این گروه از کاربران از مکالمه با تلفن های هوشمند بیزارند.

نتایج یک نظرسنجی نشان داده کمتر از نیمی از دارندگان گوشی های هوشمند از دستگاه خود برای مکالمه استفاده می کنند. بنابراین بسیاری از آنها به کاربردهای دیگری در گوشی شان می پردازند. البته این تحقیقات نقش تلفن های همراه را در زندگی امروز نشان می دهد که افراد دیگر به این دستگاه به عنوان یک دستگاه صرفا ارتباطی نگاه نمی کنند، بلکه به یکی از ابزارهای قدرتمند زندگی مردم تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، از هر 10 نفر 9 تا پاسخ داده اند که مکالمه با گوشی، پروسه ای وقت گیر است و به جای آن پیامک را انتخاب می کنند.

اگرچه بسیاری از پاسخ ها درباره ایمیل صوتی و مکالمه منفی بوده، اما پیامک، ایمیل و چت در سرویس های اجتماعی سه عنوان نخست فعالیت در گوشی های هوشمند را در بر دارد. این در حالی است که مکالمه با گوشی در رده چهار قرار می گیرد و پس از آن مرورگر در اینترنت جایگاه پنجم را دارد. از آنجا که این دستگاه ها به پردازنده های قوی تر، صفحه نمایش های لمسی بزرگ تر و دوربین های پیشرفته تری مجهز شده اند، استفاده از آنها برای کاربردهای صوتی و مکالمه کمتر شده است. البته نقش بازی را در این دستگاه ها نمی توان دست کم گرفت. بازی کاربرد دیگری است که برای این دستگاه ها ارائه شده و با توجه به سیستم عاملی که گوشی های هوشمند دارند، می توان بازی های حرفه ای را در آنها اجرا کرد به طوری که افزون بر نیمی از کاربران از دستگاه خود برای بازی استفاده می کنند.