آرشیو دوشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۱۴
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

اموال پرویز مشرف مصادره می شود

حسین خلیلی

طماجرای ترور بی نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان همچنان برای پرویز مشرف دردسرهایی دارد. تازه ترین مشکل به وجود آمده برای رئیس جمهور سابق پاکستان این است که چادوری ازهر، دادستان عمومی پاکستان روز شنبه پس از جلسه دادگاه رسیدگی به دارایی های پرویز مشرف به خبرگزاری فرانسه گفت: دادگاه دستور ضبط اموال پرویز مشرف و مسدود کردن حساب های بانکی او در پاکستان را صادر کرده است. به گزارش ایرنا، وی افزود: ارزش دارایی های مشرف در پاکستان هنوز روشن نیست اما وی صاحب املاکی از جمله دو واحد آپارتمان مسکونی، یک خانه روستایی در اسلام آباد و یک زمین در بلوچستان است. این دادگاه در زندان «عادیالا» در شهر «راولپندی» برگزار و جلسه بعدی آن به 19 شهریور (10 سپتامبر) موکول شده است.

مشرف که این روزها در لندن و دبی اوقات می گذراند و هر از گاهی فکر بازگشت به کشور به سرش می زند، متهم به قتل بی نظیر بوتو است؛ اتهامی که تاکنون به صورت رسمی به اثبات نرسیده است. بی نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان تنها چند هفته پس از بازگشت از تبعید، حدود 3 سال پیش در 27 دسامبر 2007 پس از سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر راولپندی در یک حمله انتحاری کشته شد. از جمله انتقادات وارده به مشرف و دولت تحت امرش این بود که وی باید در راستای حفظ جان بوتو اقدامات بیشتری انجام می داد. در همین راستا، نتایج تحقیق کمیسیون مستقل بین المللی سازمان ملل متحد که ماه آوریل در پاکستان اعلام شد، نشان می داد جلوگیری از اجرای این ترور که به کشته شدن 20 نفر دیگر و زخمی شدن ده‎ها نفر انجامید، امکان پذیر بود. آصف علی زرداری، رئیس جمهور فعلی پاکستان نیز پس از ترور همسرش، دولت وقت این کشور را به سهل انگاری در حفاظت از جان بوتو متهم کرد.

پلیس پاکستان در هفته‎های پس از این ترور، از بازداشت 5 نفر از 10 متهم به شرکت در ترور بوتو خبر داد که در ماه‎های بعد 3 نفر از 5 نفری که پلیس موفق به دستگیری آنان نشده بود، از جمله بیت الله محسود، یکی از رهبران ارشد شبه نظامیان پاکستان، کشته شدند.