آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
ورزشی
۲۲

ملی پوشان برای صعود به نیمه نهایی امروز با سریلانکا بازی می کنند

پیروزی مقتدرانه والیبال ایران مقابل ژاپن

پیروزی 3 بر صفر ژاپن که لقب پرافتخارترین تیم آسیا را یدک می کشد کار چندان ساده ای نبود، اما تیم ملی والیبال ایران این مهم را انجام داد تا با اقتدار گام به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا بگذارد.

شاگردان خولیو ولاسکو که تا قبل از این هر 4 بازی خود را در 3 گیم پیروز شده بودند در مقابل ژاپن هم این روند را ادامه دادند و با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 17 مقابل این قدرت فوتبال آسیا به برتری رسیدند.

ژاپن در مسابقات قهرمانان قاره ها که سال پیش برگزار شد مغلوب تیم ایران شده بود، اما قبل و بعد از این مسابقات در فینال مسابقات 2009 قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی 2010 چین موفق به شکست ایران و فتح هر دو جام قهرمانی این رقابت ها شده بود.

با این برتری تیم والیبال ایران به عنوان سرگروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا امروز در آسان ترین بازی این مرحله به مصاف تیم نه چندان مطرح سریلانکا برود.در دیگر بازی های این مرحله استرالیا به مصاف پاکستان می رود، هند با چین روبه رو می شود و کره جنوبی هم در حساس ترین بازی مقابل ژاپن صف آرایی خواهد کرد.

4 تیم پیروز این مرحله به نیمه نهایی صعود خواهند کرد تا از روز چهارشنبه شاهد گرم شدن تنور رقابت ها با انجام دیدارهای مرحله نیمه نهایی و فینال باشیم.

تیم قهرمان جام ملت های آسیا مستقیما جواز حضور در جام جهانی را به دست می آورد.تیم ملی ایران تاکنون قهرما ن آسیا نشده است و این امید واری وجود دارد که با مربی سرشناسی چون خولیو ولاسکو برای اولین بار این رویا محقق شود.