آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
ایران
۱۹

سیفی: با بهره برداری از این سد 3000 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت آبی می روند

سد حوضیان الیگودرز اوایل سال 91 آبگیری می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: سد حوضیان الیگودرز اوایل سال 91 آبگیری می شود.

علی امید سیفی افزود: سد حوضیان الیگودرز یکی از جمله سدهای مهم در استان است که در حال حاضر63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تاکنون270 میلیارد ریال برای این سد تصویب شده و با تامین اعتبار250 میلیارد ریال مورد نیاز طرح در اوایل سال 91 آبگیری و پایان سال 91 نیز عملیات اجرایی طرح به پایان می رسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با بهره برداری از سد حوضیان الیگودرز 3000 هکتار از اراضی این شهرستان تبدیل به آبی شده و آب صنعت را نیز تامین می کند.

وی با اشاره به سد مخزنی کمندان ازنا با 55 درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: این سد مخزنی نیز 7350 هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش دارد و با بهره برداری از آن 3000 شغل ایجاد می شود.

تامین آب شرب الیگودرز به میزان 12 میلیون مترمکعب و آب کشاورزی ازنا به میزان 6 میلیون مترمکعب از دیگر اهداف این سد به شمار می رود.

سیفی افزود: در سال جاری 105 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که در مجموع تکمیل این طرح آبی استان به500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد تا اوایل سال 92 آبگیری آغاز شده و عملیات اجرایی طرح پایان همان سال به اتمام می رسد.

سیفی همچنین به آغاز عملیات اجرایی سد آبسرده به عنوان یکی از مصوبات دوره اول سفرهای استانی از سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: این سد نیز با 15 درصد پیشرفت، ظرفیت 75 میلیون مترمکعب حجم دریاچه و 8400 هکتار اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و 3200 شغل ایجاد می کند.