آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
اقتصادی
۴

امسال 25 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری می شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که امیدواریم امسال 25 میلیارد دلار در طرح های توسعه ای این شرکت سرمایه گذاری شود، گفت: بیش از 8 هزار میلیارد تومان از این رقم از محل فروش اوراق مشارکت جذب خواهد شد که با این حجم سرمایه گذاری، فرصت مناسبی برای تامین کالاهای موردنیاز صنعت نفت از سوی سازندگان داخل فراهم و مسوولیت شرکت کالای نفت ایران بیش از گذشته خواهد شد.

به گزارش شانا، احمد قلعه بانی دیروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت ایران افزود: سال گذشته بیش از 18 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری شد.

وی با بیان این که سالانه به بیش از 4 تا 5 میلیارد دلار سرمایه (غیر از پروژه های فازهای پارس جنوبی) برای تامین کالاهای صنعت نفت نیاز است، افزود: در صورتی که تنها یک تا 2 میلیارد دلار (معادل 50 درصد) این سرمایه از سوی سازندگان داخل کشور تامین شود، اقدام بزرگی در صنعت نفت رخ داده است.

قلعه بانی گفت: با توجه به گذشت 103 سال از عمر صنعت نفت در کشور و امکان فعالیت این صنعت تا بیش از 100 سال آینده، استفاده از ظرفیت های این صنعت با هدف توسعه پایدار و تامین نیازهای آن در بخش بالادستی و پایین دستی، یکی از مهم ترین و پردغدغه ترین فعالیت های این صنعت بوده و این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر نقش محوری شرکت کالای نفت ایران و تامین تجهیزات و کالای موردنیاز صنعت نفت گفت: ضروری است ساختارسازی در زمینه تامین تجهیزات صنعت نفت انجام شود و اگر در گذشته ساخت کالاهای موردنیاز این صنعت در مدت زمان طولانی تری انجام می شد، با بازنگری در روند تامین کالاو قطعات موردنیاز این صنعت، این نیازها در کمترین زمان ممکن از سوی سازندگان داخلی تامین شود.