آرشیو سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۶
اقتصادی
۴

امکان جابه جایی سهمیه بنزین بین کارت های هوشمند وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که روزانه حدود 5/2 میلیون لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی مصرف می شود، گفت: موجودی کنونی بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارت ها به کمتر از 240 میلیون لیتر رسیده است.

به گزارش شانا، جلیل سالاری افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین 100 تومانی در 6 ماه نخست امسال، 5/2میلیون لیتر بوده که نشان دهنده روند کاهشی مصرف این سهمیه است.وی با اشاره به روند کاهش تدریجی این ذخیره در کارت های هوشمند سوخت گفت: سهمیه بنزین 100تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت همچنان قابل استفاده است.

سالاری همچنین درباره امکان انتقال سهمیه موجود درکارت های هوشمند سوخت از کارتی به کارت دیگر گفت: امکان جابه جایی سهمیه بنزین بین کارت های هوشمند وجود ندارد و چنین برنامه ای هم برای آن نداریم.وی تاکید کرد: چنین موضوعی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سامانه هوشمند سوخت طرح نشده است و مصوبه ای نیز در این باره نداشته ایم.

در حالی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قابلیت انتقال سهمیه سوخت کارت ها را رد کرده است که محمد رویانیان، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور 2 هفته قبل از امکان انتقال سهمیه بنزین خودروها با اعمال تغییراتی در سامانه هوشمند سوخت خبر داده بود.

وی گفته بود؛ با انجام این تغییرات در سامانه هوشمند سوخت بزودی دارندگان خودروهای تاکسی و آژانس می توانند مازاد سهمیه بنزین خود را پس از فروش به خودروی جدید انتقال دهند.به گفته رویانیان در شرایط فعلی امکان نقل و نقل سهمیه بنزین برای خودروهای شخصی فراهم نیست، اما در آینده با انجام تغییرات نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت، این امکان برای خودروهای شخصی نیز فراهم خواهد شد.